Ondernemersnetwerk duin- en bollenstreek
Terug naar overzicht
Uitnodiging voor event op 20/03/18

Woningautomatisering, dé trend van de toekomst

Geloof in de fysieke winkel

Fred Duijnstee is op 20 maart gastheer van het ONDB. Hij ontvangt ons in zijn zaak, Gebra Noordwijkerhout, tegenover het Witte Kerkje. Fred is sinds september 2017 eigenaar van de winkel in huishoudapparaten, audio en video. “Ik wilde al 20 jaar een eigen zaak, een droom komt uit. Ik ga elke dag weer fluitend naar mijn werk.”
Een wit- en bruingoedwinkel overnemen in het tijdperk van Mediamarkt en Coolblue, daar heb je lef voor nodig. “Ik geloof heilig in de fysieke winkel” aldus Fred. “Het internet is geen bedreiging, maar een kans. Wij winnen het op service en direct contact met de klanten. En nog altijd tegen een scherpe prijs.”


Kom op 20 maart naar de ONDB-bijeenkomst om de winkel van Fred met eigen ogen te bekijken. Je komt er van alles te weten over woningautomatisering, dé trend van de toekomst. Lokale ondernemers zorgen voor een heerlijke kop koffie en je kunt deelnemen aan een kleine whiskyproeverij. “Breng gerust een introducee mee”, zegt Fred. “Het wordt een leuke avond.”

Parkeren
Je kunt parkeren op het Landbouwplein (2 minuten lopen), langs de Anemoonweg (2 minuten) of op de Brink (5 minuten).

Graag tot 20 maart in Noordwijkerhout.

 

Wij winnen het op service en direct contact met onze klanten

Fred Duijnstee gelooft heilig in de fysieke winkel


Fred Duijnstee is op 20 maart gastheer van het ONDB. Hij ontvangt de leden in zijn zaak, Gebra Noordwijkerhout, tegenover het Witte Kerkje. Fred is sinds september 2017 eigenaar van de winkel in witgoed, audio en video. “Ik ga elke dag weer fluitend naar mijn werk.” Woningautomatisering, ook wel domotica genoemd, is volgens Fred dé trend van de toekomst.

Een wit- en bruingoedwinkel overnemen in het tijdperk van Mediamarkt en Coolblue, daar heb je lef voor nodig. “Ik wilde al 20 jaar een eigen zaak, en dit is het geworden”, zegt Fred. “Ik zie het internet niet als een bedreiging, maar als een kans. Op prijs kunnen wij het niet winnen van de internetaanbieders, maar wel op informatie, service en direct contact met de klanten. En nog altijd tegen een scherpe prijs. Soms zelfs goedkoper dan de grote jongens.”

De vent is de tent
Fred gelooft heilig in de fysieke winkel. “Een grote groep klanten, vooral boven de 35, wil een persoonlijke benadering. Installatie thuis, een goede uitleg, en als het nodig is komen we terug om het nog een keer uit te leggen. Dat slaat aan. ‘De vent is de tent’, zeggen ze, en zo is het. Ik heb er al een tweede servicewagen bij moeten kopen omdat ik zelf ook vaak op pad ben, net als Jerry, onze monteur.”

Prachtige kans
Groothandel United Retail zette Fred op het spoor van Gebra. De vorige eigenaars gingen met pensioen en hadden geen opvolger. “Ik had lang de hoop dat ik de zaak waar ik werkte in Katwijk kon overnemen. Toen dat niet lukte was Gebra een prachtige kans. We werden het heel snel eens. Daarna langs de boekhouder en de bank, en die zagen er ook brood in. Op 1 september zijn we van start gegaan.”

Woningautomatisering
Het eerste halfjaar heeft Fred veel voldoening en plezier gebracht. De winkel loopt lekker en hij heeft volop werk uit zijn netwerk, dat hij in dertig jaar heeft opgebouwd. Vooral de woningautomatisering is een groeimarkt. “Ik was een paar weken terug met een klant bij de ISE-beurs, waar je de nieuwste snufjes kunt zien. Bestaande woningen waren lastig aan te passen, maar nu is er een blokje dat je simpelweg achter het stopcontact kunt monteren om verbindingen te maken. Dat biedt nieuwe kansen.”

Leuke avond
Tijdens de ONDB-bijeenkomst op 20 maart kun je de winkel van Fred komen bekijken. “We geven een presentatie over woningautomatisering en er is iemand die vertelt over duurzaam ondernemen. Lokale ondernemers zorgen voor koffie en een kleine whiskyproeverij. Ik roep alle ONDB’ers op om te komen en een introducee mee te brengen. Het wordt een leuke avond.”


 
 

Van de voorzitter

Veel succes door jezelf kwetsbaar op te stellen . . . .


Beste Lezer,

'Jezelf kwetsbaar opstellen' schijnt je succesvoller te maken wordt wel eens beweerd. Hoewel ik de hele term van die 'kwetsbaarheid' daarbij zelf nooit zo begrepen heb, want door gewoon oprecht en jezelf te zijn ben je naar mijn mening juist 'sterk'. Voor iedereen duidelijkheid, geen dubbele bodems, what-you-see-is-what-you-get en daarmee bereik je automatisch meer verbinding met het merendeel van de mensen om je heen. En dat leidt dan in de regel vanzelf weer tot meer succes . . . .

Met het bovenstaande in het achterhoofd zou de definitie van 'jezelf kwetsbaar opstellen' dus eigenlijk 'jezelf anders voordoen' moeten zijn. Want juist door niet jezelf te (willen) zijn toon je aan dat je je 'als jezelf' kennelijk bang en kwetsbaar voelt en dat je om die reden je 'echte ik' zou willen verschuilen. Daarmee toon je dan dus eigenlijk je werkelijke kwetsbaarheid: namelijk 'de angst om jezelf te zijn'. Maar ja, we hebben het in het verleden nu eenmaal taalkundig anders besloten . . . .

Als het dan zo simpel is, 'jezelf kwetsbaar opstellen', waarom doen dan zo weinig mensen het? Ik heb daar dus geen antwoord op, want ik zou het echt niet weten. Mogelijk heeft het te maken met die ‘fantástische’ schijnwereld waarin we allemaal al jaren leven. Vroeger al en tegenwoordig misschien nog wel des te meer. Vooral ook door hetgeen we heden ten dage allemaal via de social media over elkaar uitstorten. Elk hoogtepunt moet geshowd worden en het ene wow-moment is nog niet voorbij of het volgende moet er al weer overheen. Een soort 'wapenwedloop-van-gelukzaligheid', wat bij een hoop mensen al gauw het zelfbeeld van een 'loser' zou kunnen opleveren. Hun eigen leven is naar hun idee immers een stuk saaier en 'waardelozer' dan gemiddeld . . . .

Volledig onterecht natuurlijk, want als je bijvoorbeeld tien mensen op Facebook zou volgen en jullie maken allemaal één ding mee, dat jullie met elkaar delen, dan denk je misschien wel dat je méér ‘gemist’ hebt dan je zelf meegemaakt hebt. Maar datzelfde negatieve gevoel zou dan dus feitelijk bij iedereen (van de elf personen) moeten bestaan. Laat staan als je er dus zo'n honderd volgt; dan maak je voor je gevoel zelf helemáál niets meer mee. . . .

De enige boodschap die ik je kan meegeven is dan ook: hou vooral een nuchtere en realistische kijk op de wereld en wees vooral ook jezelf. Toon die 'kracht', ook al noemen ze het dan nog steeds die 'kwetsbaarheid'. Het resulteert in de regel automatisch naar een situatie, waarin je vanzelf de juiste mensen om je heen krijgt. Mensen die bij je passen en waar je jezelf ook senang bij voelt. En in die positieve vibe komt er vanzelf meer levensvreugde en meer werkplezier en daarmee ook meer energie om er tegenaan te gaan en succes te hebben. Het leven gaat zo echt nog eens een feestje worden . . . .

Dus blijf gewoon jezelf als je dat al deed. En deed je dat nog niet, kom dan vooral eens achter je ‘harnas’ vandaan; durf het gewoon eens te proberen en ervaar het zelf. Dat werkt veel beter dan het alleen maar van mij aan te nemen. Wees jezelf, en nu eens niet de persoon waarvan je denkt dat anderen willen dat je het zou zijn. Des te vaker je dat doet, des te makkelijker het gaat en des te leuker de wereld wordt. Het is lente, dus bloei op en maak de wereld nóg kleurrijker dan die al is; vooral ook voor jezelf. Voor deze komende lente wens ik jullie dan ook:

Veel succes met jezelf kwetsbaar op te stellen . . . .


Hans Zwetsloot

(voorzitter ONDB)