VERSLAG | 16-08-2022

Schuitje varen op het IJsselmeer

Na het grote succes in de zomer van 2017, zijn we op 16 augustus jl. wederom met het ONDB gaan zeilen op het IJsselmeer. Met de Koftjalk de Schuttevaer zijn we om 15.00 uur vanaf de haven in Enkhuizen het IJsselmeer op gegaan.
Onno, de trotse eigenaar en schipper van de Schuttevaer, en zijn geweldige team hebben goed voor ons gezorgd. Na een heerlijk ontvangst met koffie/thee en appeltaart, heeft Onno met behulp van onze leden de zeilen gehesen. Er was niet veel wind, maar dat mocht de pret op deze zonnige dag niet drukken. Heerlijk voeren wij over het IJsselmeer. Dit onder het genot van een hapje en een drankje. De sfeer was goed, iedereen had het naar zijn zin. Aan het einde van de middag zijn we voor anker gaan liggen. Enkele sportievelingen onder ons hebben nog een duik in het water genomen.
Daarna hebben we genoten van een goed verzorgde bbq aan boord. Helaas komt er aan alles een eind, en zo ook aan deze mooie dag. Om 20.00 uur voeren we terug naar de haven en zijn we met de Beuk-bus terug naar huis gegaan.

Dit was wederom een fantastische dag met elkaar op het water, die je gewoonweg niet had mogen missen. Hopelijk gaan we in de (nabije) toekomst weer zo’n zeiltocht met elkaar maken. Daar kijken wij alvast naar uit!