Ondernemersnetwerk duin- en bollenstreek
Terug naar overzicht
Uitnodiging voor event op 17/09/19

Trompetteren over Search & Social

ONDB bezoekt Olifant Media in Rijnsburg

Vrijwel iedere ondernemer presenteert zich online op z’n website. Wil je jouw online zichtbaarheid en omzet vergroten dan is dat onlosmakelijk verbonden aan social media, zoals Facebook, Instagram en LinkedIn, en Google. Maar veel ondernemers halen niet het maximale uit deze kanalen, aldus Steven de Jong van Olifant Media. Op 17 september vertelt hij meer over de inzet van ‘Search & Social’ tijdens de ONDB-bijeenkomst in Rijnsburg. En wat je kunt doen om jouw online marketing te verbeteren.
2,5 jaar geleden begonnen Steven de Jong en Jurjen Rijsdijk Olifant Media. Steven had zijn sporen verdiend in de social media, Jurjen wist alles van zoekmachinemarketing. Door hun krachten te bundelen ontstond een online marketingbureau dat gespecialiseerd is in Search & Social. ‘We bedienen mkb en non-profits met een groeiambitie en verzorgen campagnes die leiden tot meer zichtbaarheid, leads en verkopen. ‘Wij laten Google en Facebook met elkaar praten’, aldus Steven.


30% meer conversie
De belofte die Olifant Media trompettert is niet gering: ‘We zorgen ervoor dat een klant 30% meer conversie krijgt of 50% meer zichtbaarheid. En als het moet allebei. Daar kunnen klanten ons op afrekenen. Wij weten wat werkt en wat niet werkt. Door campagnes slim op te zetten en uit te voeren bereiken we de gewenste doelgroepen voor onze klanten.’ Tijdens de ONDB-borrel organiseert Olifant Media workshops Search & Social en krijgen deelnemers praktische tips om hun eigen online marketing te verbeteren.
 
Olifant Media, Oegstgeesterweg 206D (het pad in tegenover Van Wezel), Rijnsburg
Inloop vanaf 19.30 uur, aanvang programma 20 uur.

Monumentale bollenschuur

Olifant Media heeft onderdak gevonden in een monumentale bollenschuur in Rijnsburg. De schuur is onlangs verbouwd om hem geschikt te maken voor bedrijfshuisvesting. De online marketeers van Olifant Media zitten op de eerste etage. Een van de ruimtes staat nog leeg. ‘Die hebben we in de toekomst nog wel nodig’, zegt Steven. ‘De groei zit er goed in en de kudde wordt steeds groter.’
 
Samen sterker
2,5 jaar geleden richtte Steven samen met Jurjen Olifant Media op. ‘We liepen beiden tegen de grenzen aan van het zzp’er zijn. Jurjen en ik hadden al eerder opdrachten samen gedaan. Jurjen is een kei in zoekmachine-optimalisatie, ik ben goed in social media. We versterken elkaar en kunnen klanten ontzorgen door hun online marketing te voeren op het hoogste niveau.’ Olifant Media richt zich vooral op het grotere mkb-bedrijf en non-profit.
 
Groter bereik
Bedrijven doen hun best om gezien te worden op internet. Maar veel moeite is tevergeefs, stelt Steven. ‘Ze steken veel tijd in social posts en denken daarmee alle fans te bereiken. Maar zo werkt het niet. Je bereikt gemiddeld slechts enkele procenten van je volgers en na een paar uur is je bericht onzichtbaar; marketing ten einde. Vaak ben je kosteneffectiever door minder te publiceren en hier promotiebudget achter te zetten.’ Dit is zomaar een voorbeeld van hoe ondernemers tijd kunnen besparen en toch hun impact kunnen vergroten. De ontwikkelingen volgen elkaar zo snel op dat het een fulltime job is om deze voor Search & Social bij te houden. Vandaar dat Olifant Media heeft besloten om zich hierin te specialiseren.
 
Online partner
‘We hechten veel waarde aan persoonlijk contact met onze opdrachtgevers’, zegt Steven ‘We lichten resultaten toe, horen wat er in de organisatie speelt en delen de laatste kennis. Zo winnen wij het vertrouwen als online partner en denken we mee in de marketing van een organisatie.’ Een mooi voorbeeld is dat Olifant Media geen websites bouwt, maar wel meedenkt over hoe je de site zo inricht dat hij logisch aansluit op de customer journey. ‘We trekken dan samen op met de opdrachtgever en de bouwer. Samen komen we tot een optimaal resultaat.’
 
Inkijkje in search & social
Tijdens de ONDB-bijeenkomst op 17 september kunnen bezoekers deelnemen aan twee workshops die een inkijkje geven in hoe Google Ads en Social Media werken. Enerzijds ontdek je enkele belangrijke regels van deze media, anderzijds ontvang je tips over hoe je de aandacht trekt van jouw doelgroep. Een avond dus om niet te missen.

Van de voorzitter

Veel te kort door de bocht . . . .


Beste Lezer,

Het is zondag 1 september; je heet Max Verstappen; je zit vol adrenaline klaar op de vijfde startplek voor de start van de F1-race in Spa; de startlichten springen één voor één op rood en gaan daarna allemaal tegelijk uit; je mág; de eerste vier auto's schieten weg, die zijn gelijk al gevlogen, die moet je later in de race dan nog maar weer ergens zien in te halen; jij wilt ook vol gas naar die eerste krappe bocht, maar je auto komt niet goed weg; er komen gelijk al een paar auto's voorbij; dát kan toch niet de bedoeling zijn; de eerste scherpe bocht naar rechts komt eraan; je remt laat; één auto teruggepakt; je ligt nog een halve auto achter op de auto voor je, die op "jouw" vijfde plek rijdt en je duikt in een gat dat er eigenlijk niet is . . . . aanrijding, stuurstang gebroken . . . . en de race is over . . . . niet alleen voor jou, maar eigenlijk ook voor die andere coureur, die gewoon netjes op de racelijn de bocht instuurde . . . .

Na nog geen driehonderd meter is een belangrijke race, die eigenlijk ruim driehonderd kilometer zou moeten gaan duren, al voorbij. Het is inderdaad een sport, waarbij het vaak om duizendsten gaat, maar afgelopen zondag ging het na één duizendste van de race al fout . . . .

Het hele raceweekend is in één flits naar de klote. Niet alleen voor jou en je stand in het kampioenschap, maar ook voor je team en voor je fans. In jouw ogen onterecht afgesneden door een bijna bejaarde coureur, die niet goed opzij keek en die onvoldoende ruimte liet voor jou, die snellere coureur in die betere auto, die hem later toch al snel weer ingehaald zou hebben. Ruimte overigens, waar je eigenlijk helemaal geen recht op had, want hij zat keurig op de racelijn, dus netjes remmen en er netjes achter aansluiten had meer op zijn plaats geweest. Zeker nu achteraf bleek dat de auto direct achter jou uiteindelijk al na twee bochten wel op "jouw" vijfde plek reed . . . .

Ook in de "race-van-het-gewone-leven" win je de race niet alleen maar met de gaspedaal, met een "kortzichtige" blik vooruit en met overal gewoon "jouw" ruimte maar te claimen. En je wint die race ook niet alleen maar in de eerste bocht, want daar komen in de regel alleen maar ongelukken en teleurstellingen van. Nee, ook dan gaat het veel meer om de strategie voor de hele rit, waarbij zaken als het bandenmanagement, het brandstofverbruik, het inhalen waar het echt kan, het waar mogelijk energie sparen, het rekening houden met de anderen, de pitstopstrategie, het houden van het overzicht, de communicatie met het team en het continu inspelen op de actuele (en vaak ook onverwachte) ontwikkelingen om je heen vaak een veel belangrijkere rol spelen. Maar daar heb je onderweg, als je eenmaal door die eerste bocht heen bent, in de regel nog tijd zat voor . . . .

En daar hoort uiteindelijk ook het af en toe eens tijdig nemen van je verlies bij. Gewoon ook die rempedaal eens gebruiken als dat nodig is, in plaats van alleen maar die gaspedaal. Want dat een fout nu eenmaal "bijna altijd aan die ander ligt" was ook in dit geval weer eens veel te kort door de bocht geredeneerd . . . .

Hans Zwetsloot

(voorzitter ONDB)