Ondernemersnetwerk duin- en bollenstreek
Terug naar overzicht
Uitnodiging voor event op 21/08/18

Houd hackers buiten, kom binnen bij Whyce

Op 21 augustus is het ONDB te gast bij Whyce in Rijnsburg. Vanaf 19.30 uur kun het mooie kantoorpand bekijken en je laten informeren over hoe je succesvol online en offline marketing kunt combineren.
In de ‘oude wereld’ wisten marketeers dat de helft van het bedrag dat ze besteedden aan marketing weggegooid geld was. Ze wisten alleen niet welke helft. Met speciale links en landingspagina’s kun je wel heel goed volgen wat effectief is en wat niet. Als je weet hoe. Bij Whyce weten ze dat. En op 21 augustus vertellen ze ONDB-leden daarover. Dat mag je niet missen.

 




Waardevolle workshops

In miniworkshops en presentaties laten Rob Oosterlee en Jaap van Duijn bezoekers aan de ONDB-avond onder meer zien hoe gemakkelijk gegevens op straat kunnen komen te liggen en wat je kunt doen om data te beschermen. Verder vertellen ze bijvoorbeeld wat je kunt doen zodat zoekmachines je website beter weten te vinden. En hoe je hackers buiten de deur houdt. “Ik hoop dat bezoekers daarna kritischer kijken naar hun on- en offline communicatie, zodat ze succesvoller kunnen zijn.”

Growth marketing
Whyce ontwikkelt internettoepassingen voor klanten en meet hoe effectief die zijn. “We knopen online en offline marketing aan elkaar” zegt Rob Oosterlee, samen met Jaap van Duijn de directie van Whyce. “We kunnen precies nagaan welke acties welk effect hebben. Je deelt bijvoorbeeld op een beurs folders uit met een speciale link. We kunnen zien hoeveel bezoekers via die link op de site komen en wat ze daar vervolgens doen. Als je dat weet, kun je vaak met kleine aanpassingen een groot resultaat bereiken.”

Gebundelde kracht
Whyce ontstond in 2017 uit internetbureaus WHY!? uit Zoeterwoude Rijndijk en Ace Group uit Rijnsburg. Jarenlang elkaars concurrenten, tot ze besloten de krachten te bundelen. “WHY!? zat meer op softwareontwikkeling, Ace Group was sterk in online marketing. Door dat samen te brengen bieden we onze klanten een meerwaarde. We helpen klanten om resultaat te boeken met offline en online marketing.”

Strategisch internet
Whyce is veel meer dan een webbouwer. De experts helpen klanten om hun on- en offline marketing strategisch op elkaar af te stemmen. “We zijn een sparringpartner voor grote en kleine ondernemers. Iedere organisatie wil zijn marketingbudget zo effectief mogelijk inzetten. Daar helpen wij bij.”

Van de voorzitter

Hulde aan de mensen die het allemaal mogelijk maken . . . .


Beste Lezer,

Je kunt nog zoveel willen, je kunt nog zoveel verzinnen en je kunt nog zoveel willen organiseren, maar in alles ben je afhankelijk van het enthousiasme en de inzet van de vele mensen, die zich als vrijwilliger beschikbaar stellen om dit alles ook werkelijk waar te kunnen maken; zeker bij zoiets als onze jaarlijkse "Voedselbank-dag". Dit voorwoord is dan ook vooral als ode aan hen bedoeld . . . .
 

Bij het 5-jarig bestaan van het ONDB (in 2004) is er voor het eerst een jubileumveiling gehouden, waarvan de opbrengst aan een goed doel besteed werd. Dat werd destijds een uitgaansdag met de boot voor gehandicapte kinderen, waarna er van het overschot ook nog wat extra speciale leerhulpmiddelen voor hen aangeschaft zijn. Dat was een groot succes, dat door alle betrokkenen zeer gewaardeerd werd.

Bij ons 10-jarige jubileum (in 2009) hebben we dat nog eens 'dunnetjes' overgedaan. Nou ja, 'dunnetjes' . . . . , de opbrengst van die jubileumveiling was ruim € 35.000,--. Van die opbrengst organiseren we nog steeds elk jaar in augustus opnieuw weer een uitgaansdag voor 'de Kinderen van de Voedselbank'; dit jaar al voor de negende keer en het einde is nog steeds niet in zicht . . . .

Als ONDB hebben we destijds bewust een goed doel gekozen, dat op zich niet direct zichtbaar, maar wel goed voelbaar was. Iets in onze eigen regio, iets dat ons na aan het hart kon liggen en ook iets waarbij we de hulp zelf zouden kunnen regelen, zonder daarbij afhankelijk te hoeven zijn van (de soms geldverslindende) hulporganisaties. We wilden daarom graag de, vaak onzichtbare, armoede in onze onmiddellijke omgeving ondersteunen. En dan niet door simpel geld te geven, maar juist door ook zelf iets te kunnen bijdragen.

Het doel werd 'de Kinderen van de Voedselbank'. Kinderen die, volledig buiten hun eigen schuld (en vaak ook buiten die van hun ouders), al aan het begin van hun leven in een minderbedeelde situatie terechtgekomen zijn, die van grote invloed op hun ontwikkeling en hun eigenwaarde kan zijn. Dus dat trachten we, in overleg met de regionale Voedselbanken en in ieder geval voor één dag per jaar, jaarlijks te doorbreken door ook hen een onbezorgd dagje-uit te bieden. Bewust aan het einde van de zomervakantie om hen niet alleen een mooie belevenis te geven, maar hen juist ook een mooi verhaal te bieden als ze de week erna weer naar school gaan.

Vanuit het bestuur is de organisatie daarbij steeds in handen geweest van het 'bestuurslid Goede Doelen'; respectievelijk Johanna Snel, Noëlla van Dijk en Annemieke Stoop, die daarbij de leiding hadden, waar nodig ondersteund vanuit de Activiteitencommissie.
Dit jaar is dat 'bestuurlijke stokje' overgenomen door Fred Duijnstee, die het nu samen met zijn vrouw Annette opgepakt heeft.

En ook dit jaar zal er weer een heel team van ONDB-ers present zijn om ook deze uitgaansdag op 22 augustus weer tot één groot succes te maken. Ook die toppers, waarvan er velen al jarenlang meegaan, wil ik bij deze nog graag even noemen. Het zijn dit jaar: Henriëtte v.d. Anker, Birgitha Bakker, Tineke de Bruijn, Taco Hendriksz, Caroline Hulsebosch, Patrick v.d. Hulst, Ed Kortekaas, Fred Kortekaas, Ingrid Kuijt, Chantal Langeveld, Jan Linker, Leen Menken, Linda Mos, Paul v.d. Putten, Paul en Sophie Rurup en Casper Vaes, met Joan Kromhout als reserve.

Stuk voor stuk allemaal kanjers met het hart op de goede plaats, die we bij deze op voorhand alvast van harte willen bedanken voor hun tomeloze en belangeloze inzet op deze, voor 'de Kinderen van de Voedselbank' o zo belangrijke dag. Een dag die volledig in het teken van die ca. vijftig kinderen zal staan en die totaal niet op het netwerken gericht is. Een dag ook, waar veelal pas aan het einde van de dag, als de kinderen allemaal weer voldaan en veilig met de 'Brouwer-bus' thuisgebracht zijn, de ervaringen en de soms schrijnende verhalen gedeeld zullen worden bij het afsluitende etentje, onder het genot van het allereerste wijntje van die dag.

Een dag ook, waar al deze begeleiders in de regel net zo voldaan op terug zullen kijken als de kinderen zelf. Want wat is het toch fijn om er juist ook voor anderen te kunnen zijn. Daarom nogmaals hulde aan de mensen die het allemaal mogelijk maken . . . .


Hans Zwetsloot
(voorzitter ONDB)